ایران بوک

ساخت وبلاگ

معرفی کتاب تست هندسه دهم رشته ریاضی انتشارات الگو

 

کتاب هندسه دهم تست نشر الگو، کتابی ویژه داوطلبان کنکور ریاضی است که توسط امیرمحمد هویدی و حسن محمد بیگی تالیف شده است. این کتاب شامل درسنامه به اضافه پرسش‌های چهار گزینه‌ای و پاسخ‌های کاملاً تشریحی است. نشر الگو در سال‌های اخیر نشان داده که در زمینه انتشار کتاب‌های تست حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و بسیاری از کتاب‌هایی که در دروس عمومی و اختصاصی از سوی این ناشر به چاپ رسیده مورد پسند داوطلبان قرار گرفته است. کتاب هندسه دهم تست نشر الگو هم یکی از این کتاب‌هاست که دراین مطلب به معرفی و تحلیل آن می‌پردازیم.

درسنامه کتاب هندسه دهم تست نشر الگو

کتاب هندسه دهم نشر الگو همانطور که بر روی جلدش هم مشخص است، درسنامه‌های کاملی دارد. در واقع می‌توان گفت که بخش قابل توجهی از هر فصل کتاب به درسنامه‌ها اختصاص داده شده. بنابراین شما با داشتن این کتاب نه به کتاب درسی هندسه دهم احتیاجی دارید و نه به هیچ منبع کنکوری دیگری! با خواندن دقیق درسنامه‌های کتاب تمام نکات مربوط به این درس را یاد می‌گیرید. علاوه بر این تعداد قابل توجهی تست و نمونه سؤال در طول درسنامه وجود دارند. مولفان کتاب روش‌های حل مسائل هندسه را به طور کامل در درسنامه‌ها توضیح داده‌اند. بنابراین شما قبل از رفتن به سراغ تست‌ها، راه‌حل‌های کنکوری را یاد می‌گیرید. به طور کلی می‌توان گفت که درسنامه‌ها حجمی مناسب دارند و نه نکته اضافه‌ای در آن‌ها وجود دارد که خارج از مباحث کنکور باشد و نه نکته‌ای از قلم افتاده است. بنابراین می‌توان گفت که درسنامه کتاب نه زیاد است و نه کم؛ بلکه کاملاً مناسب و به اندازه است.

تست‌های کتاب هندسه دهم تست نشر الگو

هندسه درسی است که باید در کنار مطالعه مباحث آن به طور منظم تست بزنید. تست زنی برای درس هندسه نیازمند تسلط بر مباحث است. پس اگر درسنامه‌ها را درست و حسابی خوانده‌اید، می‌توانید به بخش تست‌های کتاب هندسه دهم تست نشر الگو بروید. تعداد تست‌ها به اندازه است و همچنین ترکیبی از انواع تست‌های تالیفی و کنکوری در کتاب گنجانده شده تا بتوانید بیشتر تمرین کنید. تست‌ها از نظر درجه سختی با هم متفاوتند. انواع تست‌های آسان، متوسط و دشوار در کتاب وجود دارد تا بتوانید کاملاً خودتان را محک بزنید و در دوره‌های مختلف مطالعه برای کنکور میزان پیشرفت خود را ارزیابی کنید. علاوه بر این تست‌های سختی با عنوان تست‌های ایده‌دار در کتاب هندسه دهم تست نشر الگو وجود دارد که مناسب داوطلبانی است که می‌خواهند تست‌هایی حتی سخت‌تر از کنکور را هم جواب بدهند. این تست‌ها می‌تواند چالش جذابی برای چنین داوطلبانی باشد.

بعد از تست زنی وقت بررسی پاسخنامه است. هرگز و در هیچ شرایطی در مطالعه پاسخنامه تنبلی نکنید. ممکن است تست را درست جواب داده باشید؛ اما بررسی پاسخنامه به شما کمک می‌کند که دلایل رد هر گزینه را بدانید و اگر نکته‌ای حتی کوچک باقی مانده باشد، آن را در پاسخنامه یاد می‌گیرید. در واقع کتاب‌های تست به شیوه‌ای طراحی شده‌اند که پاسخنامه نیز شامل محتوای آموزشی باشد و داوطلبان بتوانند از طریق مطالعه پاسخنامه و بررسی سؤال به طور دقیق این محتوا را دریافت کنند.

 

مطالعه ادامه این مطلب در وبسایت بانک کتاب ایران

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 116 تاريخ : چهارشنبه 29 تير 1401 ساعت: 13:28

معرفی کتاب میکرو طلایی ادبیات موضوعی کامل کلیه رشته ها انتشارات گاج جلد اول و دوم

این کتاب تمام سرفصل‌های دروس زبان و ادبیات فارسی را پوشش می‌دهد و شامل دو جلد است. در جلد اول کتاب ادبیات موضوعی کامل میکرو گاج می‌توانید درسنامه‌هایی کامل و مفصل را بخوانید و تست‌ها را به صورت مبحث بندی شده جواب دهید. در جلد دوم هم پاسخنامه کاملاً تشریحی تست‌های جلد اول گنجانده شده که خواندنش را به تمام داوطلبان توصیه می‌کنیم.

درسنامه ادبیات موضوعی کامل میکرو طلایی گاج

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کتاب ادبیات موضوعی کامل میکرو طلایی گاج این است که درس ادبیات را براساس مباحث مختلف، تفکیک کرده. مجزا شدن موضوعات خواندن و درک آن را برای داوطلبان راحت‌تر کرده و باعث می‌شود که بتوانند براساس نیازشان به هر کدام از مباحث مراجعه کنند. ویژگی دیگر کتاب کامل بودن آن است و همه داوطلبان را از هر کتاب دیگری بی‌نیاز می‌کند. پس می‌توان گفت که کتاب ادبیات موضوعی میکرو طلایی گاج واقعاً کتاب کاملی است.

درسنامه‌های این کتاب به چند قسمت تقسیم شده‌اند که شامل؛ قرابت معنایی، آرایه‌های ادبی، دستور زبان، تاریخ ادبیات و لغات و املا است. اما از میان این چند بخش، مبحث قرابت معنایی حجم بیشتری را به خود اختصاص داده. دلیلش اهمیت بسیار زیاد مبحث قرابت معنایی در کنکور سراسری است. داوطلبان هم برای فهم این مبحث به تمرین زیادی نیاز دارند و باید در ابتدا مطالب را به خوبی درک کنند. پس درسنامه‌ها از این جهت بسیار مفید هستند. درباره بقیه موضوعات این کتاب هم می‌توانید دقت بالای مولفان در شرح نکات و مباحث را با ورق زدن درسنامه‌ها متوجه شوید.

تست‌های ادبیات موضوعی کامل میکرو طلایی گاج

کتاب ادبیات موضوعی کامل میکرو طلایی انتشارات گاج شامل بخشی ویژه برای تست و پرسش‌های چهار گزینه‌ای است. بسیاری از این تست‌ها از منابع مختلف مثل آزمون‌های آزمایشی، المپیادها و کنکور سالهای گذشته جمع‌آوری شده‌اند و بعضی از آن‌ها هم تالیفی هستند. یادتان باشد که همه این تست‌ها برایتان لازم و مفید است. از طرف دیگر تست‌های کتاب از نظر درجه سختی با هم متفاوتند. بنابراین می‌توانید مجموعه‌ای از انواع سؤالات را پاسخ دهید. حتماً می‌دانید که تنوع تست برای داوطلبان بسیار مفید است. اگر شما فقط تست‌های سخت و یا خیلی سخت را بزنید، احتمالاً تست‌های ساده به مرور برایتان عجیب خواهند شد. مثلاً به محض برخورد با یک تست ساده خیال می‌کند حتماً پیچیدگی خاصی دارد که برای شما قابل درک نیست! در این صورت ممکن است حتی آن را به اشتباه پاسخ دهید.

 

ادامه این نوشته را در سایت بانک کتاب بخوانید.

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 278 تاريخ : چهارشنبه 29 تير 1401 ساعت: 13:23

معرفی کتاب میکرو شیمی دهم رشته ریاضی و تجربی انتشارات گاج

 

 

کتاب میکرو شیمی دهم گاج، مطابق با سرفصل‌های کتاب پایه دهم، یکی از بهترین منابع شیمی کنکور تجربی و ریاضی است. بسیاری از داوطلبان کنکور تجربی و ریاضی ترجیح می‌دهند درس‌هایی مثل زیست شناسی و شیمی را با دقت بسیار زیادی مطالعه کنند. به همین دلیل برای هر پایه به دنبال کتاب کنکور مخصوص و مجزا می‌گردند. این کتاب با تمرکز بر مباحث شیمی و در نظر گرفتن تست‌های مختلف و متنوع برای آن به داوطلبان ارائه شده است.

بسته‌های آموزشی در میکرو شیمی دهم انتشارات گاج

یکی از ویژگی‌های مهم و منحصربه‌فرد کتاب میکرو شیمی دهم رشته ریاضی و تجربی انتشارات گاج، داشتن بسته‌های آموزشی است. در این بسته‌های آموزشی مباحث درسی تفکیک شده‌ و تمام نکته‌های آنها استخراج و ارائه شده‌اند. بخش دیگر هم «آقا اجازه» است. در این بخش تمام سؤالات ممکن و غیرممکنی که احتمالاً به ذهن داوطلبان و دانش‌آموزان می‌رسد و یا حتی نمی‌رسد! آورده شده است. اگر از بسته‌های آموزشی رد شده باشید و با دست پر به بخش آقا اجازه رفته باشید، حتی قبل از دیدن پاسخ هر سوال می‌توانید به آنها جواب بدهید. سؤالات این بخش با زبانی قابل فهم و صمیمانه شرح داده شده است. بخش‌بندی درسنامه به قسمت‌های مختلف با ساختار متنوع باعث می‌شود که داوطلبان در حین مطالعه کمتر دچار خستگی و کسالت شوند و از تنوع قالب‌های درسنامه لذت ببرند. در کنار دو بخشی که ذکر کردیم، انواع مختلف جدول و نمودار نیز به اقتضای متن و محتوا در درسنامه گنجانده شده است.

تست‌های کتاب میکرو شیمی دهم انتشارات گاج

تست‌های کتاب میکرو شیمی دهم انتشارات گاج بسیار کامل و جامع‌اند. بخشی از این تست‌ها در درسنامه‌ها و تحت عنوان «تست‌های پخش و پلا» قرار گرفته‌اند. بخش بعدی شامل تست‌هایی هستند که بعد از درسنامه‌ها می‌آیند. تست‌های کتاب محتوای تمام تمرین‌ها، خودآزمایی‌ها و تمرین‌های دوره‌ای کتاب درسی را هم پوشش داده‌اند. این تست‌ها تألیفی، کنکوری و ترکیبی هستند و داوطلبان می‌توانند بعد از هر بار مرور و مطالعه به تست زنی بپردازند.

 

ادامه این مطلب را در وبسایت بانک کتاب ایران بخوانید

 

 

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 147 تاريخ : چهارشنبه 29 تير 1401 ساعت: 13:20

معرفی کتاب سیر تا پیاز فارسی دهم کلیه رشته ها انتشارات گاج

کتاب سیر تا پیاز فارسی دهم گاج، کتابی مناسب برای دانش‌آموزان و داوطلبان تمام زیر گروه‌های آموزشی کنکور سراسری است. اگر با مجموعه کتاب‌های سیر تا پیاز انتشارات گاج آشنا باشید، می‌دانید که بسیاری از آن‌ها در واقع سه کتاب در یک کتاب هستند. فرقی ندارد که داوطلب کنکور تجربی باشید، انسانی یا ریاضی، مهم این است که با داشتن این کتاب می‌توانید یکی از مهم‌ترین دروس عمومی را به خوبی یاد بگیرید. بدون تردید می‌دانید که درس زبان و ادبیات فارسی در کنکور، درس مهمی است. به این دلیل که بسیاری از دانش‌آموزان برای این درس در مقایسه با دروسی مثل عربی یا زبان انگلیسی بیشتر وقت می‌گذارند. بنابراین رقابت در کسب درصد عالی در این درس بالاست. کتاب‌های کمک درسی می‌توانند در این مسیر یاریگر شما باشند. کتاب سیر تا پیاز فارسی دهم گاج می‌تواند انتخاب خوبی برایتان باشد. این کتاب را خدایار قربانی، سید علی مرتضوی، مرتضی و نعمت الله بوالحسنی در هجده درس تالیف کرده‌اند. در ادامه به تحلیل و بررسی دقیق‌تر این کتاب می‌پردازیم. با این مطلب همراه باشید:

بخش آموزش کتاب سیر تا پیاز فارسی دهم گاج

اولین بخش کتاب سیر تا پیاز فارسی دهم انتشارات گاج بخش آموزش و یا همان درسنامه است. به جرات می‌توان گفت که مولفان برای تالیف بخش آموزش این کتاب از یک خط و یا نقطه کتاب درسی فارسی غافل نشده‌اند. پس با خیال راحت به سراغ درسنامه کتاب بروید. در این درسنامه تمام مباحث به خوبی شرح داده شد‌ه و هر بیت و یا متنی به شکل دقیق بررسی شده است. داوطلبان باید درس ادبیات را براساس سه مبحث قلمرو فکری، قلمرو زبانی و قلمرو ادبی بخوانند. به طور دقیق‌تر می‌توان گفت این سه بخش که شامل واژه و لغت، دستور زبان و آرایه‌های ادبی است. مباحث درسنامه نیز به همین ترتیب طراحی و ارائه شده‌اند. در صورتی که بتوانید درسنامه را به طور کامل مطالعه کرده و یاد بگیرید به مرور این مباحث نیز برایتان ساده می‌شود. مثلاً وقتی یک شعر در کتاب آمده باشد، تمام ابیات این شعر از هم مجزا شده و سپس نکات مربوط به هر سه قلمرو در زیر آن توضیح داده شده‌اند.

در کنار این بخش‌ها، جدول‌ها و کادرهایی نیز به موضوعات دیگر از جمله گونه‌شناسی و تاریخ ادبیات اختصاص پیدا کرده. مجزا شدن این بخش‌ها باعث می‌شود که هم بتوانید در زمان دیگری آنها را مطالعه کنید و هم متوجه تفاوت موضوعی آنها بشوید و در صورت نیاز نکاتشان را یادداشت کنید. با توجه به اینکه بعضی از مباحث درس زبان و ادبیات فارسی را باید به شیوه حفظ کردنی مطالعه کرد، می‌توانید این مباحث را از مباحث فهمیدنی جدا کرده و به صورت مجزا از هم مطالعه‌شان کنید.

دانش‌های زبانی و ادبی نیز بخش دیگری است که در آن قواعد و دستور زبان به طور کامل توضیح داده شده. در قسمت کارگاه متن پژوهی هم می‌توانید به نمونه سؤالاتی پاسخ دهید که فهم و درک مطلب را برایتان کامل می‌کند.

 

شما می‌توانید ادامه این نوشته را در وبسایت بانک کتاب ایران بخوانید.

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 120 تاريخ : چهارشنبه 29 تير 1401 ساعت: 13:14

معرفی کتاب سیر تا پیاز جغرافیا دهم کلیه رشته ها انتشارات گاج

کتاب سیر تا پیاز جغرافیای دهم گاج کامل‌ترین کتاب جغرافیای ایران دهم است که توسط فرهاد بهرامیان تالیف شده است. سه بخش کلی سیر تا پیاز جغرافیای دهم گاج شامل آموزش، کنکور و امتحان بوده که باعث می‌شود این کتاب برای تمام دانش‌آموزان تمام رشته‌ها و داوطلبان کنکور سراسری مناسب باشد. در صورتی که می‌خواهید درصد خوبی در درس جغرافیا کسب کنید و زیر گروه موردنظرتان برای درس جغرافی ضریب قابل توجهی دارد، این کتاب یکی از بهترین منابع برای جغرافی پایه دهم است. در این مطلب به معرفی و تحلیل این کتاب می‌پردازیم.

آموزش کتاب سیر تا پیاز جغرافیای دهم گاج

کتاب سیر تا پیاز جغرافیای دهم گاج شامل بخشی به نام آموزش است. در بخش آموزش شرح درس‌های کتاب منطبق با سرفصل‌های جغرافی پایه دهم آمده است. یکی از ویژگی‌های بخش آموزش در کتاب‌های سیر تا پیاز گاج جامع و کامل بودن مباحث است. به طوری که هیچ نکته‌ای از قلم نمی‌افتد و شما در حین مطالعه حتی نیازی به کتاب درسی خود ندارید. بلکه از توضیحات کتاب می‌توانید کل درس را یاد بگیرید. علاوه بر این نکات هر درس در قالب جدول و کادرهای مختلف و برجسته کردن مطالب آمده‌اند. بنابراین بهتر روی آن‌ها تمرکز می‌کنید و نکات بیشتر در ذهن‌تان می‌مانند.

تعداد زیادی مثال و نمونه سؤال در بخش آموزش این کتاب گنجانده شده تا بتوانید به خوبی مباحث را مرور کنید. نمونه سؤالات تشریحی هستند؛ اما نکات زیادی در سؤال و جوابشان وجود دارد که بهتر است به آن‌ها حسابی توجه کنید.

امتحان کتاب سیر تا پیاز جغرافیای دهم گاج

بخش امتحان کتاب سیر تا پیاز جغرافیای دهم انتشارات گاج مخصوص دانش‌آموزان پایه دهم است. در این بخش انواع نمونه سؤالات امتحانی با رعایت استانداردهای طراحی سؤال برای امتحان قرار گرفته. اگر نزدیک امتحان است و یا اگر مباحث را خوانده‌اید و می‌خواهید خود را با چند امتحان درست و حسابی ارزیابی کنید، بخش امتحان این کتاب برایتان خیلی مناسب است. یکی از خوبی‌های این بخش تعداد زیاد سؤالات است که اجازه می‌دهد تا حد امکان خودتان را محک بزنید و نه تنها در شب‌های امتحان بلکه در کل سال تحصیلی برای هر آزمون و امتحانی آماده باشید. علاوه بر این سؤالات به شکل‌های مختلف طراحی شده‌اند تا بتوانید با انواع آن‌ها آشنا شوید و با دیدن سؤالات متنوع استرس نگیرید. اگر دانش‌آموز پایه دهم هستید، تحت هیچ شرایطی از بخش امتحان کتاب سیر تا پیاز جغرافیای دهم گاج غافل نشوید.

 

شما می‌توانید ادامه این نوشته را در وبسایت بانک کتاب ایران بخوانید. 

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 131 تاريخ : دوشنبه 27 تير 1401 ساعت: 19:32

 

معرفی کتاب EQ ای کیو پرسمان جامع نهم انتشارات گاج

 

کتاب ای کیو (EQ) جامع نهم از مجموعه سوالات خوب انتشارات گاج است که توسط علی اکبر طالبی و گروه مولفان گاج در پانصد و شش صفحه منتشر شده. اگر به دنبال کتاب کار هستید، به شما توصیه می‌کنیم این کتاب را با دقت بیشتری بررسی کنید. چرا که این کتاب را هم می‌توان کتاب کار دانست و هم کتابی فراتر از یک کتاب کار. مجموعه کتاب‌های پرسمان گاج برای پایه‌های مختلف منتشر شده‌اند و دو دسته متفاوت دارند. بعضی از آن‌ها به صورت جامع برای تمام دروس یک پایه منتشر شده‌اند و تعدادی از آن‌ها تنها به یک درس خاص اختصاص دارند. در این مطلب به معرفی دقیق این کتاب می‌پردازیم:

چرا ای کیو (EQ) پرسمان جامع نهم گاج؟

کتاب ای کیو جامع نهم گاج تمام کتاب‌های اصلی پایه نهم شامل ریاضی، علوم، عربی، فارسی و انگلیسی را دربرمی‌گیرد. به همین دلیل می‌توان آن را کتابی کامل و جامع در نظر گرفت. بخش آموزشی کتاب شامل شرح درس‌های دقیق و خوبی است که به شما در مرور مطالب کتاب‌های درسی کمک می‌کند. در کنار این موضوع کتاب ای کیو (EQ) جامع نهم سؤالات تشریحی مرتبط با هر مبحث را در اختیارتان قرار داده و پاسخنامه تشریحی آن نیز در همین کتاب در دسترس شماست. پس اگر در پاسخ دادن به سوالی دچار مشکل شوید، می‌توانید به راحتی به پاسخنامه رجوع کنید.

از آنجایی که دانش‌آموزان پایه نهم باید کم‌کم خودشان را برای کنکور آماده کنند و با شیوه طراحی سوالات تستی و مهارت تست زنی آشنا شوند، در انتهای هر بخش تعدادی تست نیز از هر مبحث طرح شده و در کتاب قرار دارد. همه این ویژگی‌های مثبت باعث شده این کتاب منبعی مناسب برای دانش‌آموزان پایه نهم باشد.

درسنامه ای کیو EQ پرسمان نهم گاج

از آن‌جایی که کتاب ای کیو (EQ) پرسمان نهم گاج، کتابی جامع است برای تمام دروس پایه نهم درسنامه‌های مجزا وجود دارد. شما می‌توانید درس مورد نظر خود را از روی فهرست انتخاب کرده و سپس به سرفصل مربوطه بروید. برای هر درس براساس ساختاری که دارد، درسنامه‌های ویژه‌ای طراحی شده. به طور مثال برای درس ریاضی که دارای فرمول و راه‌حل است، درسنامه‌ها با شرح دقیق فرمول‌ها و توضیح راه‌حل‌ها طراحی شده و نکات نیز به صورت برجسته در طول درسنامه‌ها آمده‌ است. ضمن اینکه تعداد زیادی مثال و نمونه سؤال در درسنامه قرار گرفته تا بتوانید آنچه می‌آموزید را به صورت دقیق با تمرین و تکرار یاد گرفته و در حافظه بلند مدت خود ثبت کنید. از طرفی درسنامه‌های کتاب تمرین‌های کتاب درسی تمام دروس را پوشش می‌دهند و دیگر لازم نیست که مدام بین دو کتاب در رفت و آمد باشید.

 

مشاهده ادامه توضیحات در سایت بانک کتاب ایران


ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 139 تاريخ : دوشنبه 27 تير 1401 ساعت: 19:25

معرفی کتاب ماجراهای من و درسام جامع هشتم انتشارات خیلی سبز

کتاب ماجراهای من و درسام جامع هشتم خیلی سبز در پانصد و یازده صفحه منتشر شده و تمام دروس پایه هشتم را در بردارد. اگر با مجموعه کتاب‌های ماجراهای من و درسام انتشارات خیلی سبز آشنا باشید، می‌دانید که این مجموعه شامل کتاب‌های کار برای پایه‌های مختلف هستند که در دو حالت مختلف به چاپ رسیده‌اند. تعدادی از کتاب‌های این مجموعه برای دروس مختلف و پایه‌های مختلف منتشر شده‌اند و تعدادی از آن‌ها جامع هستند و تمام دروس یک پایه را در خود دارند. دانش‌آموزان می‌توانند براساس نیازشان و اینکه بر روی یک درس خاص ایراد داشته و نیازمند تقویت و پیشرفت در آن درس هستند و یا کتابی جامع می‌خواهند که مطالعه همه درس‌های پایه هشتم را برایشان ساده کند، می‌توانند از کتاب‌های ماجراهای من و درسام استفاده کنند. در این مطلب به معرفی دقیق این کتاب می‌پردازیم:

سرفصل‌های ماجراهای من و درسام جامع هشتم خیلی سبز

در کتاب ماجراهای من و درسام جامع هشتم خیلی سبز دروس پایه هشتم به این ترتیب فصل بندی شده‌اند: علوم تجربی، عربی، انگلیسی، ریاضی و فارسی. شما می‌توانید سرفصل‌های ریزتر هر کدام از این دروس را در فهرست کتاب مشاهده کنید. از آن‌جایی که احتمالاً شما در طول هفته بارها به این کتاب مراجعه می‌کنید، فصل بندی دقیق ماجراهای من و درسام جامع هشتم می‌تواند بسیار برایتان کارآمد و مناسب باشد. به این معنا که هر وقت برای مطالعه یک مبحث خاص از یک درس خاص به سراغ این کتاب می‌روید، سریع و فوری آن را از روی فهرست پیدا کرده و به صفحه مورد نظرتان مراجعه می‌کنید.

درسنامه‌ ماجراهای من و درسام جامع هشتم خیلی سبز

هر کدام از سرفصل‌های دروس پایه هشتم شامل یک بخش آموزش یا درسنامه هستند. این درسنامه‌ها به زبانی ساده و روان توضیح داده شده‌اند و دانش‌آموزان به راحتی می‌توانند آن‌ها را مطالعه کرده و مطالب را بیاموزند. در ضمن درسنامه‌ها برای تمام دروس به شیوه‌ای تالیف شده‌اند که دانش‌آموزان بتوانند تمام محتوای آموزشی موردنیازشان را به طور کامل یاد بگیرند. در صورتی که همراه با کتاب درسی خود از این کتاب استفاده می‌کنید، می‌توانید درسنامه‌های ماجراهای من و درسام جامع هشتم را به صورت مکمل مطالعه کنید. در ضمن این درسنامه‌ها براساس دروس مختلف طراحی شده‌اند. به این معنا که درسنامه درس ریاضی همراه با توضیح دقیق فرمول‌ها و راه‌حل‌هاست و درسنامه درس زبان انگلیسی همراه با توضیح دقیق گرامر و واژگان و نکات مربوط به ترجمه است.

 

مشاهده ادامه توضیحات در سایت بانک کتاب ایران

 
ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 203 تاريخ : دوشنبه 27 تير 1401 ساعت: 19:21

معرفی کتاب ترسیم فنی ویژه داوطلبان کنکور هنر و معماری انتشارات راه اندیشه

 

کتاب ترسیم فنی راه اندیشه تالیف حسین دشتستان در سیصد و دوازده صفحه برای داوطلبان کنکور هنر منتشر شده است. درس ترسیم فنی حدود بیست تست از سؤالات کنکور هنر را به خود اختصاص داده و مباحثی که در آن مطرح می‌شود شامل هندسه و ترسیمات مرتبط با آن است. اگر بتوانید این کتاب را به عنوان منبع کمک آموزشی در کنار کتاب درسیتان مطالعه کنید، می‌توانید تست‌های آن را با سرعت و دقت بیشتری پاسخ دهید. در صورتی که به دنبال منابع مختلف کمک آموزشی برای کنکور هنر هستید و به کتاب‌هایی نیاز دارید که در زمان کم و با کیفیت بالا محتوای آموزشی و تست و سؤال‌های متنوعی در اختیارتان قرار دهند، توصیه ما خواندن این کتاب است. برای آشنا بیشتر شما با این کتاب به معرفی و تحلیل بیشتر آن می‌پردازیم:

شرح درس کتاب ترسیم فنی راه اندیشه

هر درس شامل شرحی مفید و مختصر است که با تصاویر و مثال همراه شده است. کیفیت متن و تصویرهایی که همراه با آن ارائه شده مناسب، خوانا و دقیق است. با توجه به این که بخش مهمی از مطالب دروس کتاب ترسیم فنی توضیح شکل‌ها و تصاویر است، داوطلبان باید بر روی تصاویر کتاب دقت و تمرکز زیادی داشته باشند. مولفان تلاش کرده‌اند شکل‌های کتاب را به صورت کامل و مشروح توضیح دهند. ضمن اینکه نکات مهم مرتبط با تصاویر نیز همراه با آن‌ها ارائه شده است. علاوه بر تصاویر، نمودارها نیز به درسنامه اضافه شده‌اند تا توضیحات کامل و کافی باشد. در صورتی که این کتاب را همراه با کتاب درسی خود مطالعه می‌کنید، می‌توانید از نکات مهم و مطالبی که در کادرهای مختلف آورده شده‌اند برای درک بهتر مباحث استفاده کنید.

 

مطالعه ادامه این مطلب در وبسایت بانک کتاب ایران  

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 199 تاريخ : دوشنبه 27 تير 1401 ساعت: 19:15

معرفی کتاب خلاقیت تصویری و تجسمی انتشارات راه اندیشه

کتاب خلاقیت تصویری و تجسمی راه اندیشه یکی از شش جلد کتابی است که این ناشر برای داوطلبان کنکور هنر منتشر کرده است. این مجموعه از جمله بهترین منابع برای شرکت در گروه آزمایشی هنر کنکور سراسری است و مولفان محتوای آن‌ها را متناسب با نیاز داوطلبان طراحی و تالیف کرده‌اند. در صورتی که قصد شرکت در کنکور هنر را دارید و می‌خواهید بر روی یکی از رشته‌های دانشگاه هنر تمرکز کرده و منابع مرتبط با آن را مطالعه کنید، کتاب خلاقیت تصویری و تجسمی انتشارات راه اندیشه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

ویژگی‌های کتاب خلاقیت تصویری و تجسمی راه اندیشه

کتاب خلاقیت تصویری و تجسمی از سوی انتشارات راه اندیشه به چاپ رسیده است. این ناشر با داشتن سابقه‌ای طولانی در انتشار کتاب‌های کمک آموزشی نشان داده که در این عرصه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. دستاوردهای نشر راه اندیشه نشان می‌دهد که این ناشر از طریق همکاری با اساتید مختلف گروه‌های آزمایشی توانسته کتاب‌هایی غنی، کاربردی و مفید برای داوطلبان منتشر کند. کتاب خلاقیت تصویری و تجسمی نیز توسط عبدالرضا اتحاد و در سیصد و بیست و دو صفحه تالیف شده و یکی از بهترین منابع برای کنکور هنر است. از جمله سرفصل‌های کتاب خلاقیت تصویری و تجسمی راه اندیشه می‌توان به مباحث رنگ شناسی، چاپ، خوشنویسی، نگارگری، شناخت انواع سبک‌ها و آثار هنرمندان ایران و جهان اشاره کرد. در این کتاب بیش از هزار تصویر، تشریح شده تا با تقویت قوای بصریتان بتوانید آمادگی لازم برای پاسخ دادن به سؤالات این ماده امتحانی را داشته باشید. تصاویر موجود در کتاب از منابع اصلی و مرجع و پس از بررسی‌های دقیق و موشکافانه تست‌های کنکور سالهای اخیر انتخاب شده‌ است. همچنین مؤلف کتاب تلاش کرده تست‌ها و سؤالات مفهومی زیادی طراحی و تألیف کند تا بتوانی با قالب‌های مختلف تست‌های کنکور آشنا شوید. این تست‌ها به دقت زیادی نیاز دارند؛ اما قبل از تست زنی به اندازه کافی مطالعه کرده باشید پاسخ دادن به این تست‌ها برایتان سخت نیست.

درسنامه کتاب خلاقیت تصویری و تجسمی راه اندیشه

با توجه به اینکه انواع کتاب کمک آموزشی برای داوطلبان کنکور هنر نسبت به سایر گروه‌های آزمایشی محدود‌تر است، مولف کتاب عبدالرضا اتحاد تلاش کرده تا تمام آنچه داوطلبان کنکور هنر نیاز دارند را در این کتاب در اختیارشان بگذارد. به همین دلیل درسنامه‌های کتاب بسیار کامل و جامع بوده و به اندازه نیاز از تصویر و عکس نیز در طول درسنامه استفاده شده است. این تصاویر و عکس‌ها برای داوطلبان اهمیت زیادی دارد چرا که بسیاری از تست‌های کنکور نیز از همین تصاویر طرح می‌شود. پس باید در مطالعه تصاویر و عکسها هم به اندازه مطالعه مباحث و محتوای درسنامه دقت داشته باشید. از سوی دیگر شرح دروس در کتاب خلاقیت تصویری و تجسمی نیز با زبانی قابل فهم و ساده توضیح داده شده و تمام داوطلبان می‌توانند با خواندن این درسنامه‌ها برای تست زنی آماده شوند.

 

مطالعه ادامه این مطلب در وبسایت بانک کتاب ایران

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 116 تاريخ : دوشنبه 27 تير 1401 ساعت: 19:13

معرفی کتاب خلاقیت موسیقی انتشارات راه اندیشه

کتاب خلاقیت موسیقی انتشارات راه اندیشه یکی از منابع خوب برای داوطلبان کنکور هنر است. انتشارات راه اندیشه با چاپ مجموعه شش جلدی از دروس تخصصی رشته هنر به داوطلبان کنکور سراسری کمک کرده تا بتوانند در کنار منابع اصلی خود به منابع کمک آموزشی و تست‌های هر درس نیز دسترسی داشته باشند. در این مجموعه کتاب‌ها تمام سؤالات و تست‌های کنکور سال‌های گذشته به همراه پاسخ‌ تشریحی آن‌ها گنجانده شده و برای تمام داوطلبان کنکور هنر قابل استفاده است. در این مطلب به معرفی بیشتر کتاب خلاقیت موسیقی راه اندیشه می‌پردازیم.

ویژگی‌های کتاب خلاقیت موسیقی راه اندیشه

کتاب خلاقیت موسیقی راه اندیشه که توسط کیوان جعفری نژاد و رضا کبیری زاد تالیف شده، شامل هفت فصل کلی است. هر کدام از فصل‌ها نیز شامل بخش‌های کوچک‌تر است. فصل اول کتاب تئوری موسیقی، فصل دوم اصطلاحات موسیقی، فصل سوم تئوری موسیقی ایران، فصل چهارم تاریخ موسیقی ایران، فصل پنجم تاریخ موسیقی کلاسیک، فصل ششم سازشناسی و فصل هفتم شامل مجموعه‌ای از سؤالات و آزمون‌های جامع است. در کنار این، کتاب خلاقیت موسیقی راه اندیشه چهار پیوست دارد که شامل پیوست پیدایش اسامی نت‌ها، پیوست فرم، پیوست تنالیته و مدالیته و پیوست اصوات هارمونیک است که در کنار واژه‌نامه در انتهای کتاب گنجانده شده‌اند.

درسنامه‌های کتاب خلاقیت موسیقی راه اندیشه

هر کدام از فصل‌های کتاب خلاقیت موسیقی راه اندیشه به بخش‌های کوچکتر و ریز موضوعات مختلف تقسیم شده‌اند. هر ریز موضوع نیز شامل شرح درسی مفصل و کامل است که به شما کمک می‌کند آنچه نیاز دارید را به طور کامل یاد بگیرید. نکات درسنامه به صورت مجزا ارائه شده‌اند و هر جا لازم بوده شکل‌ها و طرح‌های مرتبط با مباحث درس آمده است. استفاده از این شکل‌ها باعث می‌شود که بتوانید راحت‌تر آن مباحث را درک کنید و در صورتی که از این اشکال در تست‌ها هم استفاده شود، بدون مشکل به آن‌ها پاسخ دهید. نکات هر درس با توجه به اهمیت و حجم آن درس ارائه شده‌اند. بهتر است که این نکات را جداگانه یادداشت برداری کرده و در دفعات بعدی آن‌ها را مرور کنید.

 

ادامه این مطلب را در وبسایت بانک کتاب ایران بخوانید

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 149 تاريخ : يکشنبه 26 تير 1401 ساعت: 17:19

معرفی کتاب مسائل شیمی جامع کنکور رشته ریاضی و تجربی انتشارات خیلی سبز

 

این کتاب تعداد زیادی تست به همراه درسنامه‌های کاربردی داشته و بیش از پنجاه درصد کل شیمی کنکور را پوشش می‌دهد. یعنی با خواندن این کتاب می‌توانید درس شیمی کنکور را حداقل با درصد پنجاه بزنید! البته اگر کتاب را خوب و دقیق مطالعه کنید. داوطلبان کنکور تجربی و کنکور ریاضی می‌توانند با خواندن این کتاب تست‌های مربوط به مسائل شیمی را به خوبی جواب دهند. اگر به دنبال منبع خوبی برای مسائل شیمی هستید و اگر از تاثیر و اهمیت کتاب‌های موضوعی باخبرید و می‌دانید که موضوعی خواندن دروس می‌تواند تا حد زیادی تسلط بر آن‌ها را ساده‌تر کند، به شما توصیه می‌کنیم اول از همه معرفی و تحلیل کتاب مسائل شیمی موضوعی خیلی سبز را مطالعه کرده و سپس این کتاب را تهیه کنید.

درسنامه کتاب مسائل شیمی موضوعی خیلی سبز

هدف از تالیف کتاب مسائل شیمی موضوعی انتشارات خیلی سبز یادگیری روش‌های مناسب و سریع حل مسئله‌های شیمی است. همه شما می‌دانید که در بین کل تست‌های شیمی تعدادی سؤال از مسائل طرح می‌شود. این سؤالات لزوماً سؤالات خیلی دشواری نیستند اما پاسخ دادن به آن‌ها مستلزم این است که راه‌حل‌های کنکوری را دانسته باشید و بدانید چطور در زمان اندک سر جلسه کنکور به آن‌ها جواب دهید. در درسنامه کتاب مسائل شیمی موضوعی خیلی سبز هر مبحثی که به شکلی به مسائل شیمی مرتبط باشد، توضیح داده شده. مولفان این مسائل را به دسته‌ها و موضوعات کوچکتر تقسیم کرده و تلاش دارند با ارائه الگوهایی به شما بیاموزند چطور با این مسائل مواجه شوید. شما در این کتاب یاد می‌گیرید چطور با ساده کردن مسائل آن‌ها را به مسائلی قابل حل تبدیل کنید. ضمن این‌که این درسنامه‌ها به مسائل شیمی هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم پرداخته‌اند و از این نظر خیالتان راحت است که هر مسئله‌ای در سه پایه وجود داشته در این کتاب به آن پرداخته شده است.

تست‌های کتاب مسائل شیمی موضوعی خیلی سبز

تست‌های کتاب مسائل شیمی موضوعی خیلی سبز شامل تست‌های تالیفی و کنکوری هستند. اگر مثال‌هایی که در طور درسنامه مطرح شده‌اند را به خوبی فهمیده و پاسخ داده باشید، حالا می‌توانید با آمادگی کامل تست‌های کتاب را هم پاسخ دهید. این تست‌ها از نظر درجه سختی متفاوت بوده و تمرین خوبی برای مرور مباحث هستند. مولفان به همان شیوه‌ای که درسنامه کتاب را بر اساس سرفصل‌های کتاب‌های شیمی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم تقسیم بندی کرده بودند، تست‌ها را نیز موضوع بندی و جدا کرده‌اند. با این روش هر اشکالی که روی تست و مبحث آن داشته باشید را به زودی پیدا می‌کنید. علاوه بر این تست‌های ترکیبی خوبی در انتهای هر فصل قرار گرفته تا بتوانید ترکیبی از چند مبحث را به شکل تست مرور کنید.

 

مطالعه ادامه مطلب در سایت بانک کتاب

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 168 تاريخ : يکشنبه 26 تير 1401 ساعت: 17:18

معرفی کتاب ریاضی و آمار جامع کنکور رشته انسانی انتشارات خیلی سبز

کتاب ریاضی و آمار جامع خیلی سبز، مناسب برای داوطلبان کنکور انسانی است. امیر رزاندوز و علی شهرابی این کتاب را در چهارصد و شصت و چهار صفحه و در ده فصل تالیف کرده‌اند. اگر مایلید که برای ریاضی و آمار وقت بگذارید و قصدتان این است که تست‌های این درس را در کنکور به خوبی پاسخ دهید، پیشنهاد می‌کنیم که این کتاب را مطالعه کنید. در این مطلب به تحلیل بیشتر این کتاب می‌پردازیم:

شرح درس در کتاب ریاضی و آمار جامع خیلی سبز

یکی از معظلات داوطلبان کنکور انسانی این است که نمی‌دانند درس ریاضی و آمار را چطور بخوانند و با چه روشی مباحث آن را مطالعه کنند. وجود انواع کتاب‌ کمک آموزشی می‌تواند در این زمینه بسیار کارساز و نتیجه بخش باشد. اگر این کتاب را داشته باشید، می‌توانید با شرح درس‌های کاربردی آن اول از همه کل مباحث ریاضی و آمار را مطالعه کنید. مهم نیست که از نظر وضعیت درسی قوی، متوسط یا ضعیف باشید؛ چرا که این شرح درس‌ها در هر صورت برایتان مناسب هستند.

ممکن است تصمیم گرفته باشید که تنها مباحث تست خیز ریاضی و آمار رشته انسانی را مطالعه کنید، در این صورت می‌توانید مستقیم به سراغ همان سرفصل‌ها بروید و درسنامه‌هایشان را بخوانید. در درسنامه‌های کتاب ریاضی و آمار جامع انتشارات خیلی سبز تلاش شده تا با تفکیک مبحث و ریز کردن آن به موضوعات کوچکتر فهم آن برای شما آسانتر شود. در طول درسنامه تعداد زیادی مثال و سؤال تشریحی به همراه نمونه تست‌های آن مبحث آورده شده. همچنین روش‌های حل مسائل نیز به طور کامل توضیح داده شده‌اند.

تست‌های کتاب ریاضی و آمار جامع خیلی سبز

در کتاب ریاضی و آمار جامع خیلی سبز پس از هر درسنامه‌ در انتهای هر فصل تعداد زیادی تست از آن مبحث قرار گرفته است. این تست‌ها از نظر درجه سختی متفاوت بوده و همچنین شامل انواع تست‌هایی هستند که هر داوطلب برای افزایش تسلط و آمادگی در درس ریاضی و آمار به آن‌ها نیاز دارد. در انتهای هر فصل بخش پاسخنامه تشریحی قرار گرفته و لازم است پس از هر بار تست زنی این بخش را نیز با دقت بخوانید. اگر مایلید می‌توانید نکات پاسخنامه را استخراج کرده و در هر بار مرور مباحث این نکات را هم مرور کنید.

ادامه این نوشته را در سایت بانک کتاب بخوانید

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 130 تاريخ : يکشنبه 26 تير 1401 ساعت: 17:16

معرفی کتاب سیر تا پیاز شیمی دوازدهم رشته ریاضی و تجربی انتشارات گاج

 

این کتاب از بهترین منابع شیمی پایه دوازدهم به شمار می‌رود و برای داوطلبان کنکور تجربی و ریاضی مناسب است. کتاب سیر تا پیاز شیمی دوازدهم گاج نیز در سه قسمت آزموش، کنکور و امتحان ارائه شده و هر بخش شامل محتوایی مناسب برای تمام دانش‌آموزان رشته ریاضی و تجربی و داوطلبان کنکور سراسری است. در ادامه این مطلب به معرفی دقیق این کتاب می‌پردازیم:

بخش آموزش سیر تا پیاز شیمی دوازدهم

در بخش آموزش سیر تا پیاز شیمی دوازدهم درسنامه‌ها مطابق با سرفصل‌های کتاب درسی ارائه می‌شوند. مولفان تلاش کرده‌اند با تقسیم کردن موضوعات به ریز موضوعات درک و فهم آن‌ها را ساده‌تر کنند. مطالب این بخش کامل و دقیق است و دانش‌آموزان و داوطلبان می‌توانند بدون مراجعه به کتاب درسی‌شان هم محتوای این بخش را درک کرده و متوجه شوند. اگر دانش‌آموزی یک جلسه از ساعت شیمی دوازدهم را در مدرسه از دست داده باشد، با درسنامه‌های این کتاب می‌تواند به خوبی مطالب را یاد بگیرد. بنابراین این بخش کامل و جامع است و نیازی نیست که بین چند کتاب مدام در رفت و آمد باشید. این درسنامه تمرین‌ها و فعالیت‌های کتاب درسی را هم پوشش داده و در صورتی که مشکلی در این بخش‌ها داشته باشید، می‌توانید ایرادهایتان را رفع کنید. در پایان هر فصل کتاب نیز بخشی به نام ایستگاه مرور درس وجود دارد که مباحث به صورت مختصر و مفید مرور می‌شوند و نمونه سؤالاتی در آن قرار گرفته که به ثبت بهتر مباحث در ذهنتان کمک می‌کند.

بخش امتحان سیر تا پیاز شیمی دوازدهم

اگر کتاب سیر تا پیاز شیمی دوازدهم گاج برای شما یک کتاب کار است، می‌توانید از امتحانات آن برای کسب نتایج طلایی در مدرسه استفاده کنید. سؤالاتی که در بخش امتحان این کتاب گنجانده شده‌ از جمله سؤالات استاندارد امتحانی بوده و در قالب‌های مختلف طراحی شده است. تنوع سؤالات به شما کمک می‌کند که مباحث را مرور کرده و در جلسه امتحان با سؤالات عجیب و غریب غافلگیر نشوید. تعداد سؤالات امتحانی هر فصل نیز مناسب بوده و در مجموع حدود سیصد سؤال در بخش امتحان این کتاب گنجانده شده است.

 

ادامه این مطلب را در ایران بوک بخوانید.

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 169 تاريخ : يکشنبه 26 تير 1401 ساعت: 17:14

معرفی کتاب زبان انگلیسی جامع کنکور کلیه رشته ها کیاسالار انتشارات خیلی سبز

 

 

این کتاب تمام سرفصل‌های زبان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم را پوشش می‌دهد و با داشتن درسنامه، انواع و اقسام تست‌ها و سؤالات چهار گزینه‌ای و پاسخنامه‌ای صد در صد تشریحی می‌تواند داوطلبان را در مسیر تسلط بر درس زبان انگلیسی یاری دهد. با توجه به اینکه درس زبان انگلیسی از دروس عمومی مهم به شمار می‌رود و میانگین درصد داوطلبان در این درس چندان بالا نیست، وجود کتاب‌های کنکور و کمک آموزشی می‌تواند گزینه خوبی برای افزایش مهارت شما در این درس باشد. در ادامه به معرفی و تحلیل کتاب زبان انگلیسی جامع خیلی سبز می‌پردازیم.

درسنامه کتاب انگلیسی جامع خیلی سبز

کتاب انگلیسی جامع خیلی سبز تالیف رضا کیاسالار درسنامه‌های کامل و جامعی دارد. اگر در درس زبان انگلیسی اشکال خاصی دارید، بعضی از گرامرها را به خوبی متوجه نشده‌اید و یا تست‌های درک مطلب برایتان بیش از حد دشوارند و اگر می‌خواهید بر تمام مباحث زبان انگلیسی مسلط شوید و انواع تست‌های آن را بشناسید، کتاب انگلیسی جامع خیلی سبز مناسب شماست. درسنامه‌های کتاب به شما کمک می‌کند تا مباحث متنوع زبان انگلیسی شامل واژه‌ها، گرامر، درک مطلب و کلوز تست را به صورت تفکیک شده مطالعه کرده و یاد بگیرید. هر کدام از این مباحث نیز شامل ریز موضوعاتی هستند که یادگیری را برایتان ساده می‌کنند. به عنوان مثال در بخش گرامر کادرهای مختلفی وجود دارد. این کادرها شامل نکات مهم و برجسته و یا توضیحات دقیق‌تری از مبحث مورد نظر است.

بخش متن و مهارت نیز بخش ویژه‌ای برای آموزش مهارت‌های تست زنی برای مبحث مهم درک مطلب و کلوز است. این بخش بسیار مهم است و نباید سرسری از آن بگذرید. به این دلیل که دو مبحث درک مطلب و کلوز از مباحث تست خیز زبان انگلیسی در کنکور سراسری هستند. بخش «در کتاب نیامده است اما...» هم از آن بخش‌هایی است که خواندنش بسیار مفید است و هر چند در کتاب درسی نیامده اما طراحان سؤالات کنکور نگاهی به آنها داشته‌اند.

تست‌های کتاب انگلیسی جامع خیلی سبز

تست‌های کتاب انگلیسی جامع خیلی سبز متنوع بوده و برای هر مبحث تعداد مناسبی تست وجود دارد. به این معنا که بخش کلوز تست و درک مطلب، گرامر و لغت هر کدام در هر فصل تعدادی تست دارند. تست‌های کنکور سالهای گذشته نیز در میان این تست‌ها گنجانده شده‌اند. تست‌های بخش دست گرمی با این هدف آمده‌اند که ذهنت را برای تست زنی آماده کنند. این تست‌ها چندان دشوار نیستند و می‌توانید با پاسخ به آن‌ها به سراغ تست‌های سخت‌تر بروید. تست‌های دشوار هم در بخش پاسخنامه با علامت جمجمه مشخص شده‌اند.

تعداد تست‌هایی که برای زبان انگلیسی پایه دهم و یازدهم طرح شده‌ نسبتاً مشابه هم است. اما تست‌های پایه دوازدهم خیلی بیشتر و تقریباً دو برابر دو پایه دیگر است.

شما می‌توانید ادامه این نوشته را در وبسایت بانک کتاب ایران بخوانید.

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 184 تاريخ : يکشنبه 26 تير 1401 ساعت: 17:12

معرفی کتاب ریاضی جامع کنکور رشته تجربی انتشارات خیلی سبز جلد اول و دوم

 

این کتاب از سه بخش کلی درسنامه، تست و پاسخنامه تشریحی تشکیل شده و می‌تواند منبع خوبی برای درس ریاضی داوطلبان کنکور تجربی باشد. این کتاب شامل دو جلد است. جلد اول کتاب ریاضیات جامع تجربی خیلی سبز شامل درسنامه و تست است و جلد دوم پاسخنامه تشریحی تمام تست‌های جلد اول را در خود دارد. اگر شما هم از آن دسته داوطلبانی هستید که قصد دارید با مطالعه دقیق و درست درس ریاضی، درصد بالایی در این درس کسب کنند و رتبه خوبی بگیرند، مطالعه این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم.

درسنامه کتاب ریاضی جامع تجربی خیلی سبز

داوطلبان کنکور سراسری دلشان می‌خواهد بدانند درسنامه‌های کتاب‌های کنکور و کمک آموزشی آنها را از کتاب‌های درسیشان بی‌نیاز می‌کنند؟ چقدر کامل و جامع هستند و می‌شود روی نکاتشان حساب کرد؟ درسنامه‌های کتاب ریاضی جامع تجربی خیلی سبز همان اندازه‌ای کاملند که شما تصور می‌کنید. به این معنا که پر از نکته هستند و کل مباحث در درس ریاضی شامل فرمول و راه‌حل‌ است، شیوه حل مسائل و روش به دست آوردن جواب نهایی به شیوه کنکوری هم در کتاب توضیح داده شده. این روش برای داوطلبان بسیار مفید است. اگر شما روش حل کنکوری مسائل را ندانید سر جلسه کنکور وقت کم می‌آورید. درسنامه کتاب می‌توانید در عین شرح دقیق و کامل سرفصل‌های کتاب به شما بیاموزد که چطور از راه‌های کوتاه و سریع به جواب نهایی سؤالات ریاضی برسید.

تست‌های کتاب ریاضی جامع تجربی خیلی سبز

کتاب ریاضیات جامع تجربی انتشارات خیلی سبز حدود ۳۵۰۰ تست دارد. این تعداد تست به شما اجازه می‌دهد که تا می‌توانید تست بزنید و مهارت و سرعت‌تان را تست زنی بالا ببرید. علاوه بر این مولفان تلاش کرده‌اند تا انواع مختلفی از تست‌ها را در کتاب بگنجانند و شما را به تیپ بندی تست‌های کنکوری آشنا کنند. سرفصل‌های مختلف تعداد تست‌های متفاوتی دارند. این تفاوت در تعداد تست‌ها به دلیل تفاوت در اهمیت مباحث است. به این معنا که مباحث مهم‌تر تست‌های بیشتری دارند. ضمن اینکه به مباحث تست خیز ریاضیات تجربی هم تست‌های بیشتری اختصاص داده شده. بیشترین تعداد تست در کتاب ریاضیات جامع تجربی خیلی سبز به مبحث تابع اختصاص داده شده که پانصد و بیست و سه تست دارد. مبحث مثلثات هم ۳۴۴ تست داشته و نشان می‌دهد که مثل تابع مبحث بسیار مهمی است. با این حال بررسی سؤالات هر فصل نشان می‌دهد که تعداد تست‌های هر سرفصل مناسب و کافی است.

شما می‌توانید ادامه این نوشته را در وبسایت بانک کتاب ایران بخوانید.

 

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 182 تاريخ : يکشنبه 26 تير 1401 ساعت: 17:10

معرفی کتاب گام به گام دهم رشته حسابداری فنی و حرفه ای انتشارات چهارخونه

 

کتاب گام به گام پایه دهم حسابداری چهارخونه در سیصد و هفتادودو صفحه توسط انتشارات چهارخونه به چاپ رسیده است. انتشارات چهارخونه به عنوان ناشر تخصصی کتاب‌های آموزشی توانسته در سال‌های گذشته کتاب‌های کمک آموزشی خوبی برای دانش‌آموزان رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش منتشر کند. این کتاب‌ها به شیوه‌ای طراحی و تالیف شده‌اند تا دانش‌آموزان و داوطلبان بتوانند بیش‌تری بهره‌وری را از آن‌ها داشته باشند. در ادامه این کتاب را با دقت بیش‌تری مرور و بررسی می‌کنیم.

ساختار کتاب گام به گام پایه دهم حسابداری چهارخونه

دانش‌آموزانی که در رشته حسابداری فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند برای تقویت دروس مختلف خود و همچنین پیشرفت تحصیلی از کتاب‌های کمک آموزشی استفاده می‌کنند. کتاب راهنمای گام به گام پایه دهم حسابداری چهارخونه شامل چهار بخش مجزا است. در هر بخش یکی از دروس اصلی این رشته به طور کامل توضیح داده شده است.

درسنامه کتاب گام به گام پایه دهم حسابداری چهارخونه

کتاب گام به گام پایه دهم حسابداری انتشارات چهارخونه با درسنامه‌هایی شروع می‌شود که در آن شرح مختصری از مباحث درسی به همراه فعالیت‌های مرتبط و تمرین‌های همان بخش است. با این فعالیت‌ها می‌توانید مبحثی که توضیح داده شده را تمرین کنید و به طور کامل یاد بگیرید. به عنوان مثال در فصل اول، ابتدا موجودی نقدی اسناد تجاری (سفته، چک) توضیح داده شده و پس از آن فعالیتی آمده که در خصوص نحوه پرداخت بدهی سؤال شده است. در انتهای هر فعالیت شماره صفحه کتاب درسی هم ذکر شده تا بتوانید در صورت نیاز به آن مراجعه کنید. از آن‌جایی که مباحث حسابداری شامل حساب و کتاب زیادی است، از جدول و تصاویر نیز به اندازه نیاز در درسنامه و فعالیت‌ها استفاده شده است.

در پایان هر بخش کتاب گام به گام پایه دهم حسابداری چهارخونه، قسمتی با عنوان کار عملی وجود دارد. تعداد کار عملی برای هر بخش متناسب با مباحث آن طراحی شده است. توجه داشته باشید که کتاب راهنمای گام به گام پایه دهم حسابداری انتشارات چهارخونه مثل یک کتاب کار عمل می‌کند که می‌توانید در طول سال تحصیلی از آن استفاده کنید. علاوه بر آن فعالیت‌ها و کار عملی به تسلط بهتر شما بر مباحث کمک می‌کند.

ادامه این نوشته را در سایت بانک کتاب بخوانید

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 91 تاريخ : شنبه 25 تير 1401 ساعت: 17:11

معرفی گام به گام دهم رشته حسابداری کاردانش انتشارات چهارخونه

​​​​​​​

در کتاب راهنمای گام به گام پایه دهم حسابداری رشته کاردانش تمام دروس اصلی پایه دهم حسابداری کاردانش در این کتاب آمده و می‌توانید به جای خریدن چند کتاب کار، یک کتاب کاربردی و چند منظوره داشته باشید. انتشارات چهارخونه به عنوان ناشر تخصصی آموزشی توانسته کتاب‌هایی مفید و کاربردی برای دانش‌آموزان رشته کاردانش و فنی و حرفه‌ای به چاپ رسانده است. این کتاب‌ها از سوی دانش‌آموزان مورد توجه و استقبال زیادی قرار گرفته‌اند. در ادامه بخش‌های مختلف این کتاب  را با هم بررسی می‌کنیم.

ساختار کتاب راهنمای گام به گام پایه دهم چهارخونه

کتاب راهنمای گام به گام پایه دهم شامل درس‌های عمومی و اختصاصی از جمله ریاضی، عربی، زبان قرآن، دین و زندگی، فارسی و نگارش، زبان انگلیسی، الزامات محیط کار و حسابداری عمومی مقدماتی است. هر کدام از این دروس از چند بخش تشکیل شده‌اند و تمام مباحث آن مطابق با سرفصل‌های کتاب درسی طراحی شده است. در فهرست کتاب می‌توانید درس‌های مرتبط را پیدا کرده و مبحثی که می‌خواهید مطالعه کنید را انتخاب کنید.

درسنامه کتاب گام به گام پایه دهم چهارخونه

با کتاب گام به گام پایه دهم حسابداری چهارخونه می‌توانید هر کدام از دروس را که می‌خواهید، انتخاب کرده و به صفحه موردنظر آن بروید. اولین بخش از هر درس درسنامه‌ای خلاصه و کوتاه از مباحث اصلی و مفاهیم کلی آن است. نکات مهم هر درس در کادرهای مجزا آمده و در صورتی که مایل باشید، می‌توانید آن‌ها را استخراج کرده و یادداشت برداری کنید. این نکات در هر نوبت مرور کردن به کمک شما می‌آید. در کنار نکات درسنامه، تعداد زیادی مثال وجود دارد. برای درس‌هایی مثل ریاضی که نیازمند حل مسئله است و باید بتوانید فرمول‌ها را در قالب تمرین‌های مختلف پیاده‌سازی کنید، این مثال‌ها بسیار کمک کننده هستند.

تمرین کتاب گام به گام پایه دهم چهارخونه

کتاب راهنمای گام به گام پایه دهم حسابداری انتشارات چهارخونه شامل بخش‌هایی برای تمرین و مرور بیشتر مباحث است. این بخش‌ها فعالیت‌ها و کار در کلاس هایی هستند که بعد از درسنامه در کتاب گنجانده شده‌اند. در این بخش تا حد امکان از جدول و نمودار و تصویر استفاده شده تا بتوانید مباحث را در قالب‌های متنوع مرور کنید.

ادامه این نوشته را در وبسایت بانک کتاب بخوانید.

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 160 تاريخ : شنبه 25 تير 1401 ساعت: 17:08

معرفی کتاب فارسی دوازدهم کلیه رشته ها طالب تبار انتشارات مبتکران

کتاب فارسی دوازدهم مبتکران در سال‌های اخیر به یکی از پرطرفدارترین منابع درس زبان و ادبیات فارسی پایه دوازدهم تبدیل شده که یکی از دلایل آن دقت مولف کتاب، حمید طالب تبار در تهیه و گردآوری مطالب است. این کتاب در دو بخش اصلی تهیه شده و مطالب آموزشی مورد نیاز دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور را در این دو بخش در اختیارشان قرار می‌دهد. در این مطلب قصد داریم این کتاب را به شکلی دقیق معرفی کنیم.

درسنامه کتاب فارسی دوازدهم مبتکران

بخش اول کتاب فارسی دوازدهم مبتکران شامل درسنامه‌هایی کامل و مفید است. این بخش شامل هجده درس بوده و در آن شرح و معنی شعرها، نثرها و لغات به طور دقیق انجام شده، علاوه بر این آرایه‌های ادبی و دستور زبان فارسی به طور کامل بررسی شده و به سؤالات بخش کارگاه متن پژوهی نیز پاسخ داده شده است. در بخش معنی واژه‌ها که به تربیت بیت‌ها انجام شده، واژه‌های شبیه به هم به صورت دقیق بررسی و معنایشان آورده شده. مثلاً دو کلمه مَلَک و مِلک همراه با هم توضیح داده شده‌اند. این شیوه کمک می‌کند که دانش‌آموزان از همان ابتدا با معنی واژه‌ها آشنا شده و بدانند که این دو واژه با وجود شباهت، دو معنای مختلف دارند.

در بخش معنی بیت‌ها علاوه بر معنای هر بیت به نکات مربوط به قلمرو ادبی، قلمرو زبانی و مفهوم آن پرداخته شده. در انتهای هر درس هم واژه‌های مهم از نظر املایی آمده‌اند. ممکن است خواندن درسنامه برایتان کمی زمان‌بر باشد. نگران نباشید که مطالعه این درسنامه‌ها وقت‌تان را بگیرد. چون هدف شما باید یادگیری باشد و تا وقتی کل درس را یاد نگرفته باشید، نمی‌توانید به درس بعدی بروید و یا تست بزنید. در صورتی که به عنوان کتاب کار از این درسنامه‌ها استفاده می‌کنید، سعی کنید تا می‌توانید مباحث و درس‌ها را به صورت دقیق یاد بگیرید. نکات را یادداشت کنید و املا و معنی واژه‌ها را چند بار مرور کنید. با این روش قبل از کنکور مباحث را یاد می‌گیرید و با آمادگی بیشتر به سراغ تست‌ها می‌روید.

تست‌های کتاب فارسی دوازدهم مبتکران

بخش دوم کتاب فارسی دوازدهم انتشارات مبتکران شامل تست‌ و پرسش‌های چهار گزینه‌ای است. این تست‌ها به صورت درس به درس طرح شده‌اند. این تست‌ها به دو شکل و در سه قسمت با عنوان «مطابق با کتاب درسی» و همچنین «فراتر از کتاب درسی» و «پرسش‌های کنکور سراسری» است. هر کدام از این سه قسمت‌ می‌تواند برای هدفی خاص مناسب بوده و هم دانش‌آموزان و هم داوطلبان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

شما می‌توانید ادامه این نوشته را در وبسایت بانک کتاب ایران بخوانید.

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 175 تاريخ : شنبه 25 تير 1401 ساعت: 17:05

معرفی کتاب زیست شناسی دوازدهم رشته تجربی انتشارات خیلی سبز

​​​​​​​

کتاب زیست شناسی دوازدهم خیلی سبز می‌تواند برای تسلط داوطلبان بر روی مباحث زیست شناسی پایه دوازدهم و همچنین تست زنی و آمادگی برای آزمون کنکور بسیار مناسب باشد. این کتاب را حسن محمد نشتایی و کمیل نصری تحت نام گروه آموزشی ماز تألیف کرده‌اند.

سرفصل‌های کتاب زیست شناسی دوازدهم خیلی سبز

کتاب زیست دوازدهم خیلی سبز مطابق با سرفصل‌های زیست شناسی پایه دوازدهم از هشت فصل تشکیل شده و به دلیل حجم و تنوع مباحث این کتاب حدود هفتصد صفحه است. اغلب دانش‌آموزان که برای مطالعه درس زیست ‌شناسی از کتاب‌های تست و کنکور استفاده می‌کنند، می‌دانند که حجم این کتاب چندان هم زیاد نیست و اگر بخواهند به مجموعه‌ای از تست‌های زیست دسترسی داشته باشند، این کتاب برایشان مناسب خواهد بود.

درسنامه زیست شناسی دوازدهم خیلی سبز

کتاب زیست شناسی پایه دوازدهم درسنامه‌های کامل و خوبی دارد. با داشتن این کتاب نیازی نیست که به کتاب درسی و یا آنچه در سالهای گذشته در درس زیست شناسی یاد گرفته‌اید، تکیه کنید. در درسنامه‌ این کتاب از ابتدای مباحث همه چیز به خوبی تشریح شده است. هر مبحث با عکس‌های زیادی همراه است. استفاده از این عکس‌ها باعث می‌شود که داوطلب مجبور نباشد در حین مطالعه درسنامه به کتاب درسی رجوع کند و همین‌جا کل مبحث را کامل مطالعه کند. همچنین کلمات و عبارات مهم در طول متن درسنامه برجسته‌ و تیره‌تر شده‌اند تا چشم‌های داوطلب موقع مطالعه این متن بر روی این کلمات و عبارات کمی مکث کند و همان لحظه متن مورد نظر در حافظه‌اش ثبت شود.

جدول‌هایی که در درسنامه این کتاب گنجانده شده باعث می‌شود که بتوانید مطالبی که پیش از آن خوانده‌اید را به صورت طبقه‌بندی شده مرور کنید. مثلاً جدولی که برای چهار سطح مختلف پروتئین ارائه شده باعث می‌شود که بتوانید کل مبحث را خیلی خلاصه و مفید مرور کنید.

تست‌های زیست شناسی دوازدهم خیلی سبز

ممکن است شما در سال دوازدهم تصمیم به خرید کتاب زیست دوازدهم خیلی سبز گرفته باشید. شاید هدفتان این باشد که بتوانید مباحث را به طور کامل مرور کنید و نکته‌های تستی را از طریق یک کتاب کنکور خوب و عالی یاد بگیرید. اما تست زنی هم باید بخش مهمی از برنامه مطالعه‌تان باشد. دلیلش این است که تست‌های درس زیست شناسی پر از نکته‌های ریز و درشت هستند. علاوه بر این لازم است که هر داوطلب کنکور تجربی با شیوه طراحی سؤالات و تست‌های کنکور آشنا شود. هر چه بیشتر تست بزنید، در ذهنتان بیشتر ساختار کلی تست جا می‌افتد.

تست‌های این کتاب شامل تست‌های کنکوری و تست‌های ترکیبی هستند. در طول درسنامه و همچنین پس از پایان هر مبحث و در انتهای هر فصل از کتاب، تست‌هایی متناسب و مرتبط گنجانده شده است. برای تست زنی برنامه ریزی کنید و بدون پیش زمینه و مرور سراغ تست ها نروید. اگر ناگهان بدون اینکه ذهنتان با مبحث آشنا شده باشد، تست‌های کنکور را بزنید، اعتماد به نفستان کاهش پیدا می‌کنید و در خیالتان تصور می‌کنید که قدرت تست زنی ندارید و در کنکور هم موفق نمی‌شوید.

بودجه بندی تست‌های زیست دوازدهم خیلی سبز

کتاب زیست دوازدهم انتشارات خیلی سبز برای هر فصل تعداد مشخصی تست و سؤال چهار گزینه‌ای دارد. تعداد تست‌های هر فصل از کتاب با فصول دیگر یکسان نیست. دلیل این امر اهمیت بیشتر بعضی فصل‌ها نسبت به بقیه است. به عنوان مثال در کتاب زیست شناسی دوازدهم رشته تجربی فصلی به نام انتقال اطلاعات در نسل‌ها وجود دارد. این فصل هم از نظر مباحثی که داوطلب مطالعه می‌کند و هم از نظر تعداد تست‌هایش در کنکور، فصل مهم‌تری است. بنابراین مولفان کتاب ۳۴۰ تست به این فصل اختصاص داده‌ند. در حالی که فصل رفتارهای جانوران حجم کمتری دارد و تعداد تست‌های آن نیز ۱۶۷ تست است.

ادامه این مطلب را در ایران بوک بخوانید.

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 88 تاريخ : شنبه 25 تير 1401 ساعت: 17:03

معرفی کتاب عربی دوازدهم رشته ریاضی و تجربی انتشارات خیلی سبز

کتاب عربی دوازدهم خیلی سبز می‌تواند برای تقویت درس عربی و همچنین آشنایی با انواع تست‌های این درس مورد استفاده قرار گیرد. در صورتی که داوطلب کنکور تجربی یا ریاضی هستید، خواندن و مطالعه دقیق این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم. در این کتاب حدود ۹۳۰ تست عربی گنجانده شده که برای تعداد مناسبی است. این کتاب از سه بخش درسنامه، تست و پاسخنعربی پایه دوازدهمامه تشکیل شده و در ادامه این مطلب به بررسی و تحلیل دقیق‌تر آن می‌پردازیم:

درسنامه عربی دوازدهم خیلی سبز

درسنامه کتاب عربی دوازدهم انتشارات خیلی سبز شامل شرح چهار درس عربی است و مباحث هر درس به خوبی در آنها توضیح داده شده. بعضی از نکات مهم کادربندی شده تا بهتر و دقیق‌تر آن‌ها را مطالعه کنید. علاوه بر این درسنامه‌ها به ریز موضوعات کوچکتری تقسیم شده‌اند و برای هر کدام از این ریز موضوعات مثال و نمونه سؤالی آورده شده است. جواب تشریحی نمونه سؤال هم همراه آن آمده تا اگر نکته‌ای در این پاسخ وجود داشته بتوانید یادداشت کنید.

درسنامه این کتاب بر چند مبحث اصلی درس عربی تمرکز دارد: لغت، درک مطلب و فنون ترجمه، قواعد. برای هر بخش مباحث به طور مجزا شرح داده شده‌اند. همچنین برای فنون ترجمه، بخش ویژه‌ای به نام کارگاه ترجمه وجود دارد که نکات و مهارت‌های مورد نیاز شما در آن آموزش داده شده. در انتهای هر درس نیز جدولی از لغات و واژه‌هایی وجود دارد که باید به مرور حفظ‌شان کنید تا در ترجمه دچار مشکل نشوید.

تست‌های عربی دوازدهم خیلی سبز

بخش تست‌‌های کتاب عربی دوازدهم خیلی سبز شامل تست‌های درس به درس است و تعداد تست‌های هر درس نیز به اندازه و مناسب است. بیشترین تعداد تست مربوط به درس اول بوده که شامل ۱۶۹ تست است. درس دوم ۱۵۲ تست، درس سوم ۱۵۷ تست و درس چهارم ۱۶۰ تست دارد. در کنار این تست‌ها، حدود ۳۰۰ تست نیز به طور ویژه برای مبحث درک مطلب در کتاب عربی دوازدهم خیلی سبز قرار گرفته تا بتوانید این مبحث را به خوبی تمرین و مرور کنید. اهمیت مبحث درک مطلب را می‌توانید با مروری کوتاه بر تست‌های درس عربی کنکور سراسری درک کنید. این مبحث هم تعداد تست قابل توجهی در کنکور داشته و هم مبحث نسبتاً دشواری است. البته اگر به اندازه کافی تمرین و مرور کنید، جواب دادن به تست‌هایش برایتان سخت نخواهد بود.

پاسخنامه عربی دوازدهم خیلی سبز

اگر با مباحث درس عربی به طور کلی آشنا باشید، می‌دانید که عربی درس پر نکته‌ای است. درست است که می‌توانید مباحث تست خیز عربی کنکور را پیدا کرده و بخوانید؛ اما نکته مهم این است که هر کدام از این سرفصل‌ها خودشان شامل نکات مهمی هستند که لازمه یادگیریشان مرور و تکرار مداوم است. وقتی شما درسنامه کتاب عربی دوازدهم خیلی سبز را خوانده‌اید و می‌خواهید به سراغ تست‌ها بروید، احتمالاً نکات زیادی را فهمیده و به خاطر سپرده‌اید.

ادامه این مطلب را در وبسایت بانک کتاب ایران بخوانید

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 98 تاريخ : شنبه 25 تير 1401 ساعت: 17:00